גרעיני דלעת: ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים

גרעיני דלעת או בשפה העממית גרעינים לבנים הם זרעי פרי הדלעת. הם בדרך כלל בצבע לבן או סגול וניתן לאכול אותם חיים או מבושלים. הם יכולים לשמש כתוספת על סלטים, מרקים וקינוחים.

10% הנחנה על כל האתר

ערכים תזונתיים

לגרעיני דלעת יש ערך תזונתי עשיר והם מכילים את הדברים הבאים:

– שומן: כ-5 גרם ל-100 גרם

– חלבון: כ-16 גרם ל-100 גרם

– פחמימות: כ-3 גרם ל-100 גרם

– סיבים תזונתיים: כ-1 גרם ל-100 גרם – ויטמין A (בטא קרוטן): כ-0.4 מ”ג ל-100 מ”ג – תיאמין (ויטמין B1): כ-0.1 מ”ג ל-10 מ”ג

זרעי דלעת מכילים כמות גבוהה של חלבון, סיבים וחומצות שומן אומגה 3 שהופכות אותם לחטיף בריא. זרעי דלעת עשירים באשלגן, מגנזיום, ברזל, נחושת, זרחן ואבץ. הם מכילים גם ויטמינים חיוניים כמו ריבופלבין (B2), ניאצין (B3) ותיאמין (B1). וגם עשירים בחלבון וסיבים.

יתרונות בריאותיים גרעיני דלעת

יתרונות בריאותיים וסגולות

ויטמין E חיוני להתפתחות תאים ורקמות. זה יכול גם לעזור בהפחתת דלקת. חומצות שומן אומגה 3 מסייעות בהפחתת הסיכון למחלות לב. ברזל הוא חיוני לייצור תאי דם אדומים בעוד אבץ עוזר להגביר את החסינות. סלניום חשוב לבריאות בלוטת התריס בעוד מגנזיום מועיל במניעת עצירות. זרעי דלעת גם מספקים מקור מצוין לחלבון הדרוש לצמיחת שרירים והתפתחותם. גרעיני דלעת אף מכילים סידן המסייע לבריאות העצם ואבץ המסייע בוויסות הורמונים כמו ייצור טסטוסטרון בנשים בגיל המעבר.

גרעיני דלעת הם גם חטיף נהדר עבור אנשים שמנסים לרדת במשקל. יש להם 150 קלוריות לכוס וזה הרבה פחות מחטיפים אחרים כמו צ’יפס או פופקורן. עם זאת, הם מכילים יותר קלוריות מאשר שקדים שיש להם 160 קלוריות לכוס.

זרעי דלעת מומלץ לאכול לאחר הסרת הקליפה שלהם מכיוון שיש בהם הרבה חומרים מזינים שיכולים להועיל לגוף שלך אם הם צורכים גולמיים אך לא כאשר הם מבשלים או צלויים כי זה יהרוס רבים מחומרי המזון הללו.

ניתן לאכול גרעיני דלעת חיים או קלויים כאשר הסוגים הנפוצים הנמכרים הם: גרעיני דלעת רוסיים, גרעיני דלעת טורקיים וגם ניתן להשיג גרעיני דלית קלופים. מומלץ לאכול 2 כפות של זרעי דלעת מדי יום לקבלת היתרונות הטובים ביותר. כיום יש מגוון מזונות המוכנים באמצעות זרעי דלעת כגון: שמן זרעי דלעת, ממרח זרעי דלעת ועוד.

חממה שושלת פיצוחים חנות התבלינים המובילה בשירות ובאיכות, משווקת אגוזים במשלוחים לכל הארץ ובין היתר תמצאו אצל חממה: אגוזים טבעיים, פיצוחים קלויים, דברי מאפה דברי מעדנייה, פירות יבשים ועוד.

פוסטים קשורים