יתרונות בריאותיים עיקריים של אגוז מקדמיה

לאגוז המקדמיה מרקם חמאתי, הם בגודל הנכון ובטעם המדויק לחך, אז אין פלא שרבים אוהבים ללעוס אותו. מיהו אגוז המקדמיה, מהיכן הוא הגיע אלינו ומהם היתרונות הבריאותיים והערכים התזונתיים שלו?

10% הנחנה על כל האתר

עץ מקדמיה גדל באזורים בהם האקלים הוא טרופי לרבות ברזיל, דרום אפריקה וכיוצא בזאת. לאגוז אחד יש בין 60-80 אחוזי שומן ואת השמן שניתן להפיק ממנו, משלבים בעולם התמרוקים משום החומצה הפאלמיטולאית שמצויה בו. אגוזי המקדמיה נמכרים על פי רוב כשהם מקולפים משום שכדי לפצח אותם, נדרש כוח של 21 ק”מ לכל סנטימטר. היה והאגוז נשאר זמן רב בשמש – באזורים חמים ויבשים, הקליפה תיסדק ויהיה קל יותר לפצח אותו.

בישראל החלו לגדל את עץ המקדמיה לפני כ- 50 שנה, אך רק בעשור האחרון החלו לגדל את עץ המקדמיה במטעים, למטרות מסחריות.

מה אותם ערכים תזונתיים ובריאותיים של אגוז מקדמיה

אגוזי מקדמיה קלויים הם בעלי ערך תזונתי רב. כאמור הוא מכיל עד 80% שומן והוא מכיל: ברזל, סידן וויטמין B1 וזרחן. אגוזי המקדמיה משפרים את בריאות האדם ואף נוגד מחלות ובין היתר מאפשרים האגוזים להפחית את רמת הכולסטרול בדם, ומסייעים בניקוי העורקים וכפועל יוצא מונעים מחלות לב. מקדמיה קלוי מכיל חלבונים שגוף האדם זקוק לו לבניית השרירים והרקמות, הוא מכיל סיבים תזונתיים (כ- 7 %) אשר תורמים לתחושת שובע ומסייעים למערכת העיכול לעבוד כראוי. עוד באגוז המקדמיה זרחן אשר מסייע למבנה השיניים והעצמות וכמובן שהוא יעיל לבריאות מערכת העצבים בזכות הנחושת אשר מסייעת לייצור הנוירוטרנסמיטרים.

אגוז מקדמיה

הערכים התזונתיים של אגוז המקדמיה הם רבים ומגוונים ובין היתר מכיל אגוז המקדמיה ויטמין A , עוד הוא מכיל : תיאמין, חלבון, חומצה פולית, ניאצין, ריבופלבין , אבץ, אשלגן, סידן, נחושת, זרחן ומגנזיום. בין סגולות אגוז המקדמיה ניתן למנות את היותם טובות לפחמימות לרבות גלוקוז, מלטוז, פחמימות עמילן , סוכרוז וכיוצא בזאת.

אין ספק כי אגוז המקדמיה הוא בין האגוזים הטבעיים המומלצים יותר לבני האדם – שימו לב כי בעבור כלבים אגוז המקדמיה רעיל ועל כן אסור להם לצרוך אותו בשום אופן.

כמה אגוזי מקדמיה מותר לאכול?

אגוז מקדמיה קלוריות – אם שאלתם עצמכם כמה קלוריות יש באגוז מקדמיה, לבטח תופתעו לדעת כי בכל אגוז (28 גרם) יש 203 קלוריות ועל כן יש לשים לב לכמות האגוזים אותם אתם אוכלים. אם שאלתם עצמכם כמה אגוזים מותר / רצוי לאכול בכל יום, הרי שהתשובה על כך היא כמות מבוקרת של קומץ מועט בכף היד.

חממה שושלת פיצוחים חנות התבלינים המובילה בשירות ובאיכות, משווקת אגוזים במשלוחים לכל הארץ ובין היתר תמצאו אצל חממה: אגוזים טבעיים, פיצוחים קלויים, דברי מאפה דברי מעדנייה, פירות יבשים ועוד.

פוסטים קשורים