משמש מיובש: ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים

משמש מיובש כמו שאר הפירות היבשים, הינו פרי טרי אשר עובר תהליך ייבוש בשמש או בתנור. מטרת הייבוש הוא לשמר את הפרי לאורך זמן וגם שיהיה ניתן לסחוב אותו ללא קירור ולאכול אותו כנשנוש בריא במהלך היום.

פירות יבשים בכלל ומשמשים מיובשים בפרט נאכלים בדרך כלל בצורה הנאה שלהם ולעיתים מבשלים אותם במנות כמו טנזיה, פודינג אורז, מלית ועוד. משמש שיובש בהליך טבעי שומר על ערכיו התזונתיים, לכן הוא מומלץ כחטיף בריא המכיל ערכיים תזונתיים טובים ללא חומרים משמרים.

10% הנחנה על כל האתר

משמש מיובש יתרונות בריאותיים

יחד עם זאת משמש מיובש הוא מקור מצוין לחלבון, סיבים, ויטמין A, ויטמין C וברזל. יחד עם זאת הוא מכיל מגוון רחב של חומרים מזינים ומינרלים המספקים יתרונות בריאותיים לגוף. משמשים מיובשים הם דרך מצוינת לקבל את המנה היומית של אשלגן, שהוא רכיב תזונתי חשוב שעוזר לווסת את לחץ הדם ורמות הסוכר בדם.

משמש מיובש הוא פרי טבעי המכיל ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון בעל סיבים תזונתיים עשירים שעוזרים לשמור על בריאות מערכת העיכול וזה גם מקור לאשלגן שעוזר לווסת את קצב הלב ולחץ הדם שלך.

משמש מיובש קלוריות וערכים תזונתיים

משמשים מיובשים מכילים כ-241 קלוריות ל-100 גרם, תהליך הייבוש של הפרי מעלה את כמות הסוכר ולפיכך משמש מיובש עשיר בקלוריות אך הוא גם עשיר בסיבים תזונתיים, העוזרים לשמור על עיכול בריא, לקדם ירידה במשקל על ידי תחושת שובע לפרקי זמן ארוכים יותר. לכן משמש מיובש אורגני נחשב לחטיף בריא ונהדר, המספק אנרגיה, סיבים וויטמינים חשובים לגוף.

היסטוריה ותרבות

ייבוש פירות הינו תהליך שנוצר בתקופות קדומות בשל הצורך לשמר מזון ללא אמצעי קירור, תהליך זה נעשה באמצעות השמש. בזמן תהליך הייבוש הפרי משיל את הנוזלים המצויים בו עד אשר הוא מתייבש לגמרי ומפתח טעמים מרוכזים יותר איתם גם רמת הסוכר של הפרי עולה. כיום פירות יבשים עוברים תהליך ייבוש תעשייתי והוא נעשה באמצעות תנור, כאשר מוסיפים לפרי חומרים משמרים ומשפרי צבע להארכת חיי המדף של הפרי היבש. אך יש מקומות כיום בהם ניתן להשיג פירות יבשים אורגניים שעברו תהליך ייבוש טבעי וללא הוספת חומרים משמרים כאלה ואחרים.

בישראל פירות יבשים נחשבים לסמל של חג הט”ו בשבט בו אוכלים פירות יבשים ופירות בכלל מארץ ישראל לציון ראש השנה של פירות האילן בישראל. מנהג זה השתרש כאשר היהודים חיו בגולה ולא היה להם אמצעי קירור לשמירה על פירות מישראל לכל אורך השנה, לכן פירות מיובשים היו פתרון מצוין ואפשר להם לחגוג את ט”ו בשבט.

חממה שושלת פיצוחים מציעה מבחר משמשים מיובשים במשקל לרכישה אונליין ובמשלוח עד הבית, יחד עם זאת תוכלו למצוא באתר מגוון רחב של פירות יבשים המספקים ערכים תזונתיים, סיבים תזונתיים וויטמינים הבריאים לגוף.

פוסטים קשורים